Hvordan piffe opp julebordet?

Skap en minnerik kveld

Forestill deg å entre et lokale som er snødekket (med kunstig snø selvsagt) og diskret pyntet med juledekorasjoner – snømenn, lyslykter, juletre osv. En bedre ramme rundt julebordet får man vel ikke? Her får du noen tips til hvordan du kan piffe opp julebordet og skape et stilfullt julebord for deg og dine kolleger.

Velg et tema for julebordet

Det trenger ikke å være prangende eller glorete, julepynt kan også være diskret, smakfullt og elegant. Eller du kan velge å gå for en litt mer amerikansk variant med masse lys og figurer rundt omkring i lokalet. Det er lurt å sette et tema for julebordet, for da blir det ofte enklere å finne pynt og dekorasjoner. Det er også gøy å skape en helhetlig greie som skaper god stemning – og ikke minst gir du gjestene en minnerik kveld som de kommer til å huske.

piff-opp-julebordet.jpg

Klassisk julepynt

Det behøver ikke å koste mye å pynte et lokale til julebord. Med røde ballonger, litt lyslenker og vinterblomster kommer man et godt stykke på vei. Hent igjen de samme blomstene og fargene i blomsterdekorasjoner, lys og servietter på bordet, og spør om lokalet kan spille julemusikk som passer med pynten.

Winter Wonderland

Må alt være rødt i jula? Mange har gode minner fra barndommen med snø på julaften. Fikk man ski eller akebrett i julegave, kunne man prøve de ut samme kvelden. Men de siste årene er hvit jul blitt sjelden vare. Derfor er det nok mange som vil sette pris på en flott julebordsfest med hvit dekor som minner om et Winter Wonderland. Med hvite ballonger og hvit konfetti/kunstsnø får du fort den riktige stemningen.

På Gamle Museet har du mange muligheter når du skal pynte lokalet til julebordet, og vi tilbyr skreddersydde pakker med ulike tema. Kontakt oss hvis du ønsker mer informasjon om dette. Vi kan også være behjelpelig med å skaffe den riktige underholdningen til festen.

Holum Studio