Gamle Museet gir støtte til Fattighuset i Oslo

Gamle Museet har innledet et veldedig samarbeid med Fattighusetoslo.no

SSG via sitt lokale Gamle Museet er stolte og glade over å kunne gi tilbake noe av overskuddet til et veldedig formål. Fattighuset er en frivilllig organisasjon som har som et mål å hjelpe mennesker i en vannskelig situasjon. "Vi deler ut mat og klær og annen støtte etter evne. Vi har også som et mål å hjelpe mennesker til å hjelpe seg selv. Siden vi er en frivillig organisasjon, med lite kommunal eller statlig støtte, så er vi avhengige av våre givere som vi setter veldig stor pris på."

Fattighuset ble startet i 1994 i etterkant av messen Kampen for tilværelsen/en messe for likeverd. Fattighuset jobber for å bedre tilværelsen til de som ikke har så mye i hverdagen. Fattighuset deler ut mat og klær etter evne, les mer på www.fattighusetoslo.no

Fattighuset på Facebook

Les om Gamle Museet i bloggen til Fattighuset

"Det Gamle Museet (link)  ringte oss i forrige uke og spurte om vi kunne ta imot mat de hadde igjen etter et selskap. Det ville vi gjerne!  Gamle Museet er et selskapslokale, som holder til i det tidligere Astrup Fearnley Museet. Gamle Museet er egnet til alt av sosiale begivenheter, som for eksempel konferanser, bryllup, julebord, messer, utstillinger, motevisninger, konserter - og andre arrangementer. På disse arrangementene kan det serveres mat, og det er rester etter dette vi har vært så heldige å få. Aage er en av sjåførene våre, som hentet mat to ganger på Gamle Museet på fredag."

Gamlemuseet støtter Fattighuset med mat

"Han fortalte at de var veldig hyggelig, og at det så ut som et veldig bra sted.  På Gamle Museet  vil de gjerne donere mat som blir til overs til oss, i framtiden også. Det synes vi er stas! Vi er takknemlige, og veldig glade for alle som har oss i tankene når det er mat til overs. Det er mange som kaster mat, fordi de ikke vet hva annet de kan gjøre med det.  Vi tar imot mat som vi deler direkte ut til våre brukere, og vi kan servere det i kantina vår til frivillige og medlemmer."

Holum StudioGamlemuseet